Innowacja „Lektury w 3D”
Chcąc zmotywować młodych ludzi do uważnego czytania lektur, postanowiłyśmy wykorzystać metodę STEAM i przestrzenne postrzeganie świata podczas pracy z utworem literackim. Strategia ta opiera się na zaangażowaniu uczniów, którzy poprzez stworzone artefakty będą utrwalać i powtarzać wiadomości dotyczące lektur, co będzie wstępem do tworzenia opowiadań twórczych, rozprawek, z którymi uczniowie będą musieli się zmierzyć nie tylko w trakcie egzaminu ósmoklasisty, ale także w bieżącej pracy. Innowacyjność podejmowanych działań będzie przejawiała się w nietypowym sposobie pracy z lekturą szkolną, polegającym na projektowaniu przez uczniów przestrzennych obiektów 3D, nawiązujących do treści utworu. Ułatwią one nie tylko zapamiętanie istotnych wydarzeń z lektury, ale dostarczą również młodym ludziom wielu bodźców kształtujących logiczne myślenie, wyobraźnię, aktywność własną oraz twórczą. Podniosą skuteczność nauczania, ponieważ uczenie się przez działanie i przeżywanie daje najlepsze efekty.
Opiekunami innowacji są polonistki: Anna Nowakowska i Marta Turzyńska, a od strony informatycznej wspiera nas pani Anna Starzyńska.
Klasa 5B znów musiała zmierzyć się z trudnym zadaniem. Jak pokazać fragmenty "Mitologii", by były ciekawe i zaskoczyły innych uczniów. Pomysłów na filmiki było wiele. Niektórzy pokusili się nawet o animację poklatkową omówioną wcześniej na innowacji redaktorskiej: "Od gazetki do gazety". Zapraszamy do obejrzenia.