CHODZI O TO, ŻEBY IŚĆ - JAK SKT WKROCZYŁO W ROK 2022 :)

8 stycznia szkolni piechurzy rozpoczęli sezon 2022 wędrówką, podczas której wiele się działo. Było przekraczanie granic, szalony konkurs bałwankowy oraz potężna dawka tlenu i pozytywnej energii. III Rajd Noworoczny oficjalnie uznajemy za udany :)

Po kilku deszczowych dniach trudno było spodziewać się na szlaku zimowej scenerii. Jednak prawdziwym turystom nie przeszkadzają żadne prognozy. Na start rajdu stawił się nadkomplet głodnych spaceru uczniów, rodziców i absolwentów naszej szkoły. Pojawił się nawet jeden dziadek :) Grupą z PSP nr 31 dowodziły Panie: Kasia Kamańczyk i Emilia Szwarc. Do wspólnej wędrówki zaprosiliśmy przyjaciół z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka wraz z opiekunkami - Panią Iwoną Nawrot i Panią Beatą Krzętowską. Nad wszystkim czuwał sam Pan Prezes OM PTTK w Radomiu - Łukasz Sobol.

Tym razem podróż autokarem była nieco dłuższa. Zajechaliśmy aż do województwa łódzkiego. Spacer rozpoczął się w Ossie przy pomniku powstańców styczniowych. Pan Łukasz zdradził nam sekrety zwycięskiej walki, jaką w 1863 r. stoczył tu pułk "Dzieci Warszawy". To nie jedyne miejsce pamięci odwiedzone na trasie. Ścieżki Lasów Brudzewickich prowadziły nas przez teren walk II wojny światowej. W miejscu dawnej leśniczówki Bielawy zatrzymaliśmy się na ognisko i szukaliśmy duchów uczestników wigilii 1939 r., w której w tym miejscu uczestniczył oddział Majora Henryka Dobrzańskiego - Hubala. I my nie odeszliśmy głodni z tej urokliwej polany. Rozegrano tu też zawody w stworzeniu bałwana. Śniegu było niewiele, ale zawsze można liczyć na kreatywność uczniów. Galerię wyjątkowych bałwanów podziwiać można na slajdach :)

Wyjątkowo piękny styczniowy spacer zakończyliśmy w Studziannie-Poświętnem. 15-kilometrową trasę wszyscy pokonali w doskonałych humorach. Tych, którym mało wrażeń zapraszamy w najbliższą sobotę na kolejny rajd :)

Opublikowano: 08.01.2022

Autor:

Katarzyna Kamańczyk
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 31 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Radomiu ul. Biała 6, 26-600 Radom